TJEK OM DET VIRKER

39 %
af innovationerne i den offentlige sektor er blevet evalueret.

Åben illustration TJEK OM DET VIRKER Download illustration
Case

Hurtig feedback skal styrke patienttilfredsheden

På Amager og Hvidovre Hospital har personalet altid adgang til dugfriske målinger af patienttilfredsheden, fordi de hver måned modtager omkring 3.000 udfyldte spørgeskemaer fra patienterne. Siden begyndelsen af 2015 har Region Hovedstaden nemlig indført Den løbende Patienttilfredshedsmåling i driften, som giver tidstro feedback fra patienterne.

Læs hele casen her

Case

Fem konkrete bundlinjer viser innovationens resultater

Københavns Kommunes Socialforvaltning har siden 2013 brugt fem konkrete bundlinjer under udviklingen og evalueringen af innovative projekter. På den måde er de i stand til at vurdere, om en ny løsning kan: 1) Forbedre produktiviteten, 2) Give bedre service, 3) Flugte med den politiske dagsorden, 4) Sikre retssikkerheden, 5) Styrke medarbejdertrivslen og organisationens innovationskapacitet.

Læs hele casen her

Besøg også...

Download udgivelsen: FIND VÆRDIEN, STYRK FORTÆLLINGEN

Kun fire ud af ti innovationer er evalueret, og det er ikke alle evalueringer, der er af lige høj kvalitet. Evaluering kan gøre os klogere på værdien af innovation og understøtte, at de gode løsninger spredes til andre arbejdspladser.

Gå til side

Værktøj

Førstehjælp til evaluering

Kom godt i gang med evaluering med hjælpepakken til dig, der skal evaluere innovative tiltag. Læs mere